Du har blivit utloggad på grund av inaktivitet. Logga in igen för att fortsätta handla!
Du har redan angett att du vill använda ett avtal eller annan kampanjkod vid ditt köp.
Du kan tyvärr inte kombinera flera kampanjkoder eller avtalsrabatter.
Rabatt med kampanjkod:
Rabatt med avtal eller befintlig kod:
Var vänlig välj ett av alternativen
Kampanjkoden du angett är inte giltig.
En anledning är kan vara att perioden för kampanjen har gått ut, eller så ingår inga bilder i kundvagnen i denna kampanj.
Det här är den tredje delen i vår serie med tips om bildkommunikation. I det förra avsnittet berättade vi om hur du kan kommunicera ledarskap i bild för att stärka ditt varumärke som arbetsgivare. Den här gången har vi tagit reda på hur du kan kommunicera med naturbilder för samma ändamål.
Vi fortsätter på samma spår med en film, ett fördjupande whitepaper och ett bildval anpassat efter tipsen för att göra det så tydligt som möjligt. Men vi börjar med varför det över huvud taget är viktigt
att arbeta med "employer branding" – ett exempel på kommunikationsområde som du kan bildsätta med naturbilder.
Häng med och bli en bättre bildkommunikatör med oss!
Varför du ska bry dig om employer branding?
På intågande är en snabbt växande arbetskraft som kallas Generation Y. Inom fem år spås de dominera arbetskraften och de söker jobb efter helt andra premisser än de äldre generationerna. Bland annat står ett hållbarhetstänk, flexibilitet och en god arbetskultur högt upp på listan. Så, har du funderat över hur ni kan bemöta och matcha dessa premisser?
Dina medarbetares motivation och engagemang är avgörande för ditt företags resultat och framgång. Du har helt enkelt allt att vinna på att tänka över hur ni kan attrahera och motivera nya och befintliga medarbetare och på så sätt säkra er kompetensförsörjning. Genom att använda naturbilder kan du hitta rätt symboler som visar vad ni står för samtidigt som du använder motiv som påminner om värden de yngre generationerna vurmar lite extra för: miljö, klimat och hållbarhet. Win win!
Vilka värden vill du förknippas med?
Fokusera på några få värden och låt dem genomsyra både intern och extern kommunikation. Vilket budskap du än vill förmedla, kan du visualisera med en naturbild. Praktiskt, eller hur? I den här serien ger vi dig fem exempel på budskap i naturbilder som du kan använda i din employer branding-kommunikation.
Trygghet och förankring
Spänning och dramatik
Frihet och möjligheter
Komplexitet och djup
Visioner och mod
Se filmen här:
Inspireras av vårt urval av naturbilder
Vi har valt ut bilder anpassade efter tipsen i filmen och i whitepapret. Klicka nedan och frossa i vårt noggranna urval av naturbilder.
Vår flitiga naturfotograf Mikael Svensson kommer ut med ännu en fotobok! Den här gången om Delsjöområdet – ett naturreservat och en oas nära Göteborgs centrum. Delsjöområdet är välbesökt, och vi förstår varför. Smultronställena är många och svängrummen stora. Tillsammans med författaren Anders Ejdervik tar Mikael med oss på en vandring av bildsköna upplevelser – med allt från isiga vinterlandskap till morgonsol, polisrytteri och sportfiske.
Klicka här för att komma till våra senaste artiklar och läsa fler tips om bildkommunikation.
Tack till Karin Sandelin på Kantar Sifo som vi har samarbetat med i den här serien.
Övriga källor:
Glassdoor for employers,
Dale Carnegie Training och
Sustainability Matters.